בית חדשות הפיסגה חדשות אורי צחי המומחה לתחבורה הוצב במקום השני ברשימת פז למועצת העיר

אורי צחי המומחה לתחבורה הוצב במקום השני ברשימת פז למועצת העיר

דוא הדפסה PDF

אורי צחי, מספר 2 ברשימת פז למועצת העיר של יעל ענתבי, מומחה ויועץ בכיר לתחבורה ותושב פסגת זאב,  אומר כי מניעת תאונות דרכים היא לא חלום רחוק, אלא תלויה בנו, בני האדם.

"אפשר למנוע את התאונות – הן לא גזירת הכתוב. אם כל אחד יתרום את החלק הקטן שלו – ויחשוב טוב – כמה כבר אצא ברווח מנסיעה מהירה?  בנוסף צריך לחפש את אותם אנשים שיכולים לגרום לנו לתאונות. יש המון תאונות של אנשים שנוהגים בשגרה – מבלי לחשוב על מה יכול להיות. אם הם יצאו מהבית ויחשבו טוב אם הם רוצים לחזור באריזה המקורית, ולא יאמרו את המשפט לי זה לא יקרה – המצב ישתנה", אומר אורי.

אורי גר עם רעייתו, בת-שבע, כבר  12 שנים בפסגת זאב, יש להם שני בנים ושני נכדים. הגיע לפסגה מנווה יעקב מכיוון שחיפש מקום שלא יצטרך לעלות מדרגות ולרדת בגלל מגבלה בריאותית.

 

35 שנה היה מורה נהיגה, מורה לעברית ולשון בבתי ספר תיכוניים, מורה לחינוך תעבורתי ומכשיר מנחים במקצועות התחבורה כמו נהיגה נכונה, מתודיקה של מורים לנהיגה ודיני תעבורה.

כיום מרצה בכיר בתחבורה בקורסים של קורסי חובה של משרד התחבורה, בקורסים של עברייני תנועה הבאים לקורסים בסיסיים (12 נקודות) ומתקדמים (24 נקודות). מעביר גם קורס ריענון לנהגים בעלי 5 שנים ברישיון נהיגה. מתעסק הרבה בכל נושא שיטת הניקוד החדשה, משתדל להציל חיים ולהקטין את הקטל בדרכים.

מדברים לא מעט על בעיית עבירות המהירות.

"כדאי שידעו – מהירות מופרזת אינה תופסת את המקום ראשון בתאונות דרכים במדינת ישראל. במקום הראשון נמצאות תאונות היסח הדעת – ומדובר בכ-33% בקירוב, שכ-71% מהן קשורות לטלפון נייד. בשל מהירות נגרמות רק 2.8% מהתאונות ונתון זה אפילו במגמת ירידה. אבל 97.7% מהתאונות האלה הן קטלניות. מהירות הורגת".

המצלמות מסייעות למניעת נסיעה מהירה מידי?

"המצלמות מוכיחות את עצמן. היום אנשים רואים שובך יונים או קופסה אחרת על עמוד – הם מייד מאיטים. במדינת ישראל 180 עמודי מצלמות. רק 60 מהמצלמות פעילות. אנשים נרתעים מזה ואף אחד לא רוצה להיתפס".

"אגב", הוא מוסיף, "העם שלנו לא מפחד מעניין הכסף או הקנס. אבל כשהוא שומע שיש נקודות על עבירה – זה כבר משהו אחר, רק בלי נקודות".

יש לך טענה על התנהלות בתי המשפט כלפי עברייני תנועה?

"אני חושב שבתי המשפט עושים כמה שהם יכולים למצות את הדין. נכון, זה לא מוצא חן בעינינו – כי אף אחד לא רוצה שאחד מבני משפחתו ייפגע. אני סומך את ידי על בתי המשפט שבהם אני מופיע כעד מומחה. לעתים, לא הייתי רוצה להיות במקום השופט. לא קל להחליט במשפט, מול אמא שלא חגרה את הבת שלה בת השלוש".

אתה מקדיש את חייך לנושא הבטיחות בדרכים.

"קודם כל הכוחות הם לא שלי, אלא של הקב"ה ממנו אני מקבל את הכוח. עשיתי את זה שנים מתוך אהבה כנה. לפני אחת עשרה שנים לקיתי במחלת סרטן ממארת. הרופאים נתנו לי פרק זמן קצוב של בערך שבועיים. נאלצתי להעריך את החיים בצורה שונה. בכל בוקר אומר תודה לבורא עולם כי אני יודע להעריך את החיים בצורה שונה.

''הרמתי עיניים לבורא ואמרתי לו: 'ריבונו של עולם, בניך עוד זקוקים לי. תן לי כוח. אני מבטיח לך ללכת ממקום למקום – וזה עבד".

איך אתה מצליח להתמיד בכל הפעילויות?

"הסוד הגדול ביותר שלי זה הקהל, אלה ששומעים אותי - הם נותנים לי את הכוח להמשיך לחיות ולהציל חיים. אם אני מצליח לגעת באדם אחד בכיתה של 30 תלמידים, את שכרי קיבלתי".

לקחתי על עצמי ללכת ממקום למקום, אם זה לבתי ספר תיכוניים, בסיסי צה״ל, להרצות בדיני תעבורה לנהגי אמבולנס, להעביר את הבקשה שלי שאנשים יצילו את החיים. כאשר אני שומע משתלם או תלמיד ששמעו אותי שבא אליי ואומר לי, אורי, אני לוקח על עצמי לא לדבר בפלאפון או לא לנסוע מהר, מספיק שמכיתה של 30 תלמידים אחד כזה אני מצליח להציל לו את החיים.

התוצאות הן מצוינות. לנו יש גם סטטיסטיקות. אני עובד עם רשת עמל, האחראית על קורסי החובה ואנחנו רואים את התוצאות שבשטח. התוצאות על פי המחקרים של הטכניון בחיפה הם שיש ירידה של 16% במעורבות בתאונות דרכים של אנשים שהשתתפו בקורסים וכן ירידה של 70% במקבלי דוחות תעבורה של אנשים שהשתתפו בקורסים.

איך אתה מתמודד עם המגבלה הבריאותית?

התמודדות עם מגבלה הבריאותית. זה מכביד אבל את הכוחות נותן לי הקב״ה בכל פעם מחדש. אני כל בוקר קם ואומר כמובן מודה אני. אבל אני מוסיף עוד שני פסוקים ואומר ״לא אמות כי אחיה ואספר מעשי-יה. יסור יסרני יה ולמוות לא נתנני״, כמו מוטו לחיים. בדרך כלל אומרים את זה בראש חודש כחלק מההלל, אני אומר את זה כל בוקר. אני מאמין שאם הקב״ה עומד בהתחייבות שלו להשאיר אותי כדי להציל את ברואיו, מי אני שלא אעמוד בהבטחתי זו לו?

איך אתה תורם לפסגת זאב בה אתה גר?

אני בקשר טוב ושיתוף פעולה הדוק עם סגנית ראש העיר יעל ענתבי שמייצגת אותנו בכבוד ובהצלחה בעירייה. שיתוף הפעולה בינינו תורם לכל תושב בשכונה, את נושא התחבורה אנסה לקדם ביתר שאת כאשר אבחר למועצת עירית ירושלים כנציג תנועת פז של תושבי הפסגה בראשות יעל ענתבי. המטרה שלי היא להבטיח את רווחת התושבים והצלת חיים. כל דבר שיכול לעזור לתושבי השכונה - אעשה בשמחה.

עדכון אחרון ( שלישי, 10 יולי 2018 16:37 )  

סטטיסטיקה

מונה צפיות תוכן : 928212

חפשו אותנו...

Facebook

סקר

גורמים במשרד התחבורה מנסים לקדם שוב את התוכנית לביטול האוטובוסים שיוצאים מפסגת זאב ולחייב את כולם להשתמש רק ברכבת. מה דעתך?
 

מבזקים

מבזקים


חדש באתר

זמני השבוע

פרשת השבוע:
מטות מסעי
כניסת השבת: 19:10
צאת השבת: 20:24

תמונת השבוע

 

סגנית ראש העיר יעל ענתבי מעדכנת את רוה"מ נתניהו לגבי כביש 437