אושר תקציב הערייה- תקציבים נוספים לפסגת זאב

דוא הדפסה PDF

תקציב העירייה שאושר שבוע לפני פסח כולל השקעות רבות בפסגת זאב. סגנית ראש העיר נציגת פסגת זאב (פז) יעל ענתבי עדכנה כי השנה יבוצעו עבודות פיתוח בפסגה בסכומים ללא תקדים והיא שמחה לבשר על כך לתושבי הפסגה. במהלך השנה תימשך העבודה להקמת היכל התרבות בקרית עמנואל מורנו, בין הפארק המרכזי לספריה. לצורך השלמות אושר תקציב בסך 750 אלף ₪ בנוסף ל- 25 מיליון ₪ שכבר אושרו להקמת המבנה וציודו.

קרא עוד...
 

נפתח בפסגת זאב - מרכז יזמות טכנולוגית של עמותת "יוניסטרים" לבני נוער מהפסגה

דוא הדפסה PDF

ביום ראשון השבוע קיימה  עמותת יוניסטרים את כנס הפתיחה לתכנית ליזמות עסקית ל- 33 תיכוניסטים ותיכוניסטיות מפסגת זאבהתוכנית מתקיימת בשיתוף פעולה עם מינהל החינוך בעיריית ירושלים, ועם איפכא, המרחב החינוכי החדש בפסגת זאב. בתוכנית מכינים את הצעירים כבר מכיתה ט', ליזמות עסקית, יזמות חברתית ומנהיגות בתהליך, שאורך 3 שנים וכולל מפגשים עם סטארטאפיסטים ובעלי עסקים מצליחים שחלקם משמשים מנטורים לצעירים. עמותת יוניסטרים - פועלת לצמצום הפערים ולהענקת שוויון הזדמנויות, על ידי מתן הזדמנות לבני נוער וצעירים להקים חברות סטארטאפ ולהשתלב במגזר העסקי,

קרא עוד...
 

נפתח מרכז חדשנות חינוכי בפסגת זאב

דוא הדפסה PDF

לאחר מאמצים עירוניים רבים הסתיימה בימים אלו בנייתו של המרחב החינוכי החדשני "איפכא" בפסגת זאב מרכז, במבנה ששימש בעבר את ביה"ס היסודי לשפות ותרבויות יוני נתניהו והוסב למרחב למידה חדשני ומרהיב ביופיו. הראשון מסוגו בארץ, בהשקעה של למעלה מ- 8 מיליון ש״ח. המרכז החדש עתיד להיחנך בשבוע הבא ב- 26 בחודש במעמד ראש העיר ומחזיק תיק החינוך ניר ברקת, סגנית ראש העיר יעל ענתבי, ראש מינהל חינוך, אביב קינן, ונציגים נוספים של משרד החינוך והעירייה.  בשנים האחרונות נדונה סוגיית החינוך בפסגת זאב במסדרונות העירייה ומנח"י. המגמה שהתגלתה בפסגת זאב הייתה שמספר לא מבוטל של הורים מעדיפים לרשום את ילדיהם לבתי ספר מחוץ לפסגה. והסיבות לכך היו רבות. הן בשל בעיות תחבורה והרצון לקחת את הילדים לבתי הספר על הדרך לעבודה מבלי להיתקע בפקקים והן כהבעת אי אימון בבתי הספר בפסגת זאב. עקב כך וגם בגלל התבגרות התושבים, קטן מספר התלמידים בבתי הספר היסודיים בשכונה.  בעירייה עלה הרצון להחזיר את האמון בחינוך הניתן בפסגת זאב. ההזדמנות נוצרה לפני כשנה,  כאשר משרד החינוך דרש לסגור את בי"ס מ"מ ב' שפות ע"ש נתניהו בפסגת זאב מרכז בשל מיעוט נרשמים. למעשה הדרישה לסגור את בית הספר הועלתה כבר שנה קודם לכן ואז  במנח"י חשבו רק לא לפתוח את כיתה א' בבית הספר. לאחר התערבות ועד ההורים של בית הספר בגיבוי ועד ההורים המרכזי הוחלט ע"י סגנית ראש העיר יעל ענתבי וראש העיר ניר ברקת לפתוח את כיתה א' תוך ניסיון לתגבר את מספר התלמידים בכיתה ובמקביל להיכנס לתהליך של מציאת פתרון מערכתי. כאשר גם לשנה"ל הנוכחית לא נרשמו מספיק תלמידים לבית, לא נותרה ברירה אלא לסגור את בית הספר, אך להתחיל בתהליך שייתן זריקת מרץ לחינוך בפסגת זאב. נבדקה אפשרות להבאת בית ספר של רשת כלשהי כמו הניסויי, קשת וכד',  שישמש כעוגן וישתלב עם ביה"ס יוני נתניהו. לבסוף הוחלט על מיזוג בי"ס יוני נתניהו עם ביה"ס מדעי טכנולוגי א' במרכז.ובמקביל הקמת מרחב לימודי חדשני שיקום במבנה של בית הספר יוני נתניהו. מרכז חינוכי בו יגשימו תלמידי ומורי בתי-הספר בשכונה את חלומותיהם.למרכז, נבחר מנהל אייל אנקרי שהיה בעברו מורה בביה"ס בויאר וכן  צוות נפרד והוא נבנה בשיתוף עם צוותי החינוך של בתי הספר בפסגה. במרכז תהיה תמיכת למידה ברוח אחרת ברמה גבוהה ממה שיכול בית-ספר בודד להעמיד. התלמידים יגיעו למרכז על בסיס קבוע לתוכנית שעוצבה בבית הספר שלו ואתו. לכל בתי הספר היסודיים בפסגה יהיה קשר הדוק למרכז החדשנות. ותלמידי בתי הספר יגיעו פעם או פעמיים בשבוע עפ"י תוכנית מוגדרת ויזכו להעשרה פדגוגית מרשימה. תוכנית זו אף אמורה לגרום לכך שיותר הורים יעדיפו לרשום את ילדיהם לבתי ספר בפסגה."איפכא" (השם נבחר ע"י צוות מחנכים ומנהלי בתי ספר בפסגה) מציע למורים ולתלמידים שיטות למידה חדשות ופורצות דרך, בעזרת הציוד המתקדם ביותר שיש. המרכז יפעל בשעות הלימודים ואליו יגיעו כאור, תלמידי פסגת זאב יחד עם מוריהם ליום בשבוע על מנת להגשים את החזון של למידה יצירתית בלתי פורמלית גם בשעות בית הספר.  כאשר לכל לימוד שכזה יצטרף אליהם גם מומחה לנושא הלימוד שיבחרו בו מאיפכא. בהמשך מתוכנן המרכז לפעול גם בשעות אחר הצהריים שבהן ניתן יהיה ליהנות ממגוון סדנאות העשרה, פעילויות ושיתוף הורים וקהילה. באיפכא, הלמידה היא  רב תחומית ומחולקת למרחבים: מייקינג, עיצוב ואומנות, גוף ונפש, ניו מדיה, אולפני מוסיקה ותקשורת, יזמות טכנולוגית (תלת מימד, מציאות רבודה) ומרחב למידה באמצעות בישול. כמובן גם מרחב למפגש של כולם.המבנה המחודש שבבנייתו הושקעו למעלה משמונה מיליון ש״ח, עוצב כמרחב לימוד פתוח המאפשר למורים ולתלמידים ללמוד בסביבה חינוכית שונה מזו המוכרת עד היום. "איפכא" יהווה סביבת לימודים ייחודית שתאפשר לילדי פסגת זאב ליהנות ממערכי שיעורים מקוריים, ומעוררי השראה ומתהליכי למידה משמעותיים וחווייתיים שיאפשרו לכל תלמיד להביא את כישוריו הייחודיים לידי ביטוי. איפכא מכיל ציוד חדשני, ובֿבנייתו הושקעה תמחשבה רבה לחוויית המשתמש. לדברי אביב קינן ראש מנהל החינוך ״איפכא הוא מרכז לחדשנות חינוכית ראשון מסוגו בישראל, ואני מאמין שבעקבותיו יצמחו מרכזים נוספים כדוגמתו. התלמידים והמורים בפסגת זאב יוכלו להגשים באיפכא את חלומותיהם וללמוד וללמד בצורה מעמיקה ומשמעותית״.באיפכא נבנו שבעה חללים מרכזיים, המוגדרים לפי סוגים שונים של פעילויות וניתנים להתאמה לפי צרכי הכיתה באותו יום, כך שניתן לנצל את המרחב לשימוש ככיתה מלאה, קבוצות עבודה, צוותים קטנים או כחלל המתאים לעבודה אישית ועצמאית.המבנה החדש כולל:  חלל התכנסות שבו במה קבועה ואפשרות ישיבה של עד 150 איש.  חלל דיגיטלי - המאפשר למידה שיתופית התואמת אתסביבות העבודה של חברות ההיי טק והדיגיטל המתקדמות בעולם.  חלל חקר וניסויים - המאפשר לחקור את העולם והסביבה בכלים ובשיטות חדשניות. חלל יצירה, עיצוב ואמנות - המאפשר קשת נרחבת של אמנויות ודרכי ביטוי לידיים, לראש ולנפש. חלל מדיה - שבו מדיות מתחומי הקולנוע, הצילום, העריכה והסאונד. חלל גוף ונפש וחלל הירגעות - דמוי בית קפה קטן.לקראת פתיחת המרכז אמר ראש העיר ניר ברקת: ״ירושלים בירת החדשנות של ישראל, איננה סיסמה בלבד, איפכא היא צעד נוסף וחשוב בהצעדת התלמידים שלנו אל העתיד״.לדברי אביב קינן מנהל מנח"י: "לאורך כל התהליך, החל מתכנון מבנה בית הספר, יצירת תכניות הלימודים ובחירת המקצועות הייחודיים שיילמדו במרחב לחדשנות חינוכית ואפילו בתהליך בחירת השם התייעצנו עם אנשי חינוך, מורים, תלמידים ותושבי פסגת זאב. המטרה שלנו היא לאפשר למורים ולתלמידים ליהנות משיעורים מרתקים, לרכוש כלים שימושיים ולהראות שאפשר להפוך את תהליך הלמידה לחווייתי ומהנה ובה בעת יעיל ומעשי". בתחום הפיזי ניתן לראות במבנה איפכא חדשנות המתבטאת למשל בסורגים שקופים בחלונות שמשרים אווירה של פתיחות, המעלית במרכז המבנה שקופה אף היא, הגדר המיוחדת שתהיה שטח יצירה מקורי, אולפן ההקלטות הכי הכי בירושלים. הדברים המיוחדים באיפכא לימודית: ליום אחד בשבוע המורה הוא גם תלמיד, וכיתה שלמה מתנסה ביחד בניו-מדיה, בישול ויוגה ועוד.. משחק ולמידה הולכים ביחד! באיפכא מאפשרים כלים ללימוד, הכוונה ובמה לביטוי.
צוות איפכא החל לפעול כבר במהלך החודשים האחרונים, קיימו סדנאות בנושאי מרחבי כיתה חדשים ושונים, ניהול כיתה אחר ומיומנויות המאה ה-21, לצוותי הנהלה של בתי הספר בפסגת זאב.  כמו כן,  החלו פעולות משותפות וייחודיות להם היום שותפים מורי ותלמידי בתי הספר של פסגת זאב. מנהל בית הספר, אייל אנקרי, הוביל את נושא החדשנות ואת הבינוי באיפכא. בשנים האחרונות פיתח אייל במקצוע האזרחות תכנית לימודים ייחודית המבוססת על ההנחה כי תלמידים אשר מרכיבים מדינה מהתחלה ובעבודת צוות, מבינים באופן מהותי ועמוק את תפיסת העולם העומדת בבסיס המדינה המודרנית, את החוקים והנחות היסוד שלה. הם נעשים חוקרים אשר בהנחיית המורה, לומדים להגיע למקורות מידע שונים ומגוונים, להעריך את אמינותם ולבסס את עמדותיהם לאחר שקראו ודנו בהם. במהלך העבודה מתקיימים אירועים של דינמיקה קבוצתית ותהליכים של רפלקציה אישית וקבוצתית. המורה לומד על בשרו מה המשמעות של להיות מנחה שאינו מקור הידע, והתלמידים לומדים מתי וכיצד לגשת אליו לעזרה והכוונה. כולנו תקווה כי המרחב החינוכי החדש יעלה את איכות מערכת החינוך בפסגת זאב.

 

זיהום אוויר בפסגת זאב משריפת אשפה בשועאפט

דוא הדפסה PDF

בימים האחרונים התגברו מאד מפגעי זיהום  האוויר בפסגת זאב כתוצאה משריפות אשפה בשכונות הערביות הירושלמיות שמעבר לגדר ההפרדה. שריפות מכוונות של פסולת מצביעות על קיומה של פסולת שלא מפונה ועל היעדר התמודדות אפקטיבית של הרשויות עם הצתות של פסולת – שהן פעולה קלה יחסית ובעלת השלכות סביבתיות שליליות. לפי עבודת מחקר שנערכה מתברר כי שריפות פסולת הפכו למפגע סביבתי שכיח ביותר, הפוגע בבריאותם וברווחתם של רבים מתושבי המדינה. אזרחים שהתלוננו על אירועים של שריפות פסולת מסרו לעורכי המחקר חליפות מכתבים עם רשויות המדינה, צילומים של השריפות ותיאורים של אתרי השריפות, כלומר, תופעת שריפות הפסולת רווחת, ידועה למשרדי הממשלה, מפריעה לתושבים ועדיין אינה מגיעה לסיומה. המסקנה היא כי אמצעי האכיפה אינם מתאימים לחומרת הבעיה. גדר ההפרדה שנבנתה סמוך לפסגת זאב היא חלק משמעותי מהבעיה ואינה מאפשרת לגורמי האכיפה לנסות ולהתמודד עם הבעיה מעבר לגדר ותושבי פסגת זאב הם הראשונים לסבול מכך. מהעירייה נמסר בתגובה כי "מחנה הפליטים שועאפט נמצא באחריות אונר"א, שאחראית גם על פינוי האשפה בו ומניעת שריפת האשפה. בשכונות הלווין ראס חאמיס, ראס שחאדה וכפר השלום עיריית ירושלים מפנה את האשפה באמצעות קבלנים והרחיבה את שירותי הניקיון הניתנים בשכונות כמו גם את מספר כלי האצירה לאיסוף האשפה באופן הנותן מענה ומונע שריפת אשפה. בעקבות שריפת האשפה תתבצע פניה למנהיגות המקומית בנושא". כלומר, העירייה מטילה את האחריות על אונר"א ומודה כי אינה יכולה להתמודד למעשה עם הבעיה חוץ מאשר לבקש יפה. מהמשרד להגנת הסביבה נמסר כי "המשרד תקצב במסגרת החלטת ממשלה ממאי 2017 תקציב של כ 100- מלש"ח לשדרוג תשתיות הפסולת בשכונות הערביות במזרח ירושלים, והתכנית תיושם במהלך שלוש השנים הקרובות. הממשלה החליטה לא לכלול במסגרת זו את השכונות שמעבר לגדר ההפרדה, לאור העובדה שהמל"ל מרכז עבודת מטה בנוגע לניהול שכונות אלה, בכל הנושאים. על כן, המשרד לא מבצע פעולות פיקוח בשכונות ירושלים שמעבר לגדר ההפרדה".

 

סטטיסטיקה

מונה צפיות תוכן : 946127

חפשו אותנו...

Facebook

סקר

גורמים במשרד התחבורה מנסים לקדם שוב את התוכנית לביטול האוטובוסים שיוצאים מפסגת זאב ולחייב את כולם להשתמש רק ברכבת. מה דעתך?
 

מבזקים

מבזקים


חדש באתר

זמני השבוע

פרשת השבוע:
מטות מסעי
כניסת השבת: 19:10
צאת השבת: 20:24

תמונת השבוע

 

סגנית ראש העיר יעל ענתבי מעדכנת את רוה"מ נתניהו לגבי כביש 437