החיבור לכביש 21 נפתח, ניתן להגיע מהפסגה לדרך יגאל ידין (כביש 9), בלי לעבור בצומת הגבעה הצרפתית

דוא הדפסה PDF

הסתיימו העבודות לחיבור כביש 21 לצומת שד' יקותיאל אדם ודרך בית חנינה.  כבר ביום שישי ניתן היה לנסוע משד' יקותיאל אדם לכביש 21 ולשד' יגאל ידין בלי לעבור בצומת הגבעה הצרפתית. כביש 21 נסלל מדרך יגאל ידין (כביש 9) כ- 400 מ' אחרי צומת הגבעה הצרפתית מדרום לצפון במקביל לדרך שועאפט. הקטע הראשון והשני של הכביש נסללו והושלמו לפני שנה כך שהכביש הגיע מדרך יגאל ידין ועד לאזור הצפוני של רמת שלמה ופאתי שועאפט. חלק מהקטע השלישי הכולל חיבור לשד' יקותיאל אדם יושלם השבוע. בהמשך יושלם קטע 3 עד כביש 20.סגנית ראש העיר יעל ענתבי אמרה כי היא מודה לאגף תושי"ה בעירייה, למשרד התחבורה, לצוות תכנית אב ולחברת מוריה שהבינו את הסבריה לגבי חשיבות של יציאה נוספת מפסגת זאב שתעקוף את צומת הגבעה הצרפתית וביצעו את חלק זה של הקטע השלישי בכביש במהירות. כדי להגיע מפסגת זאב לכביש 21 נוסעים ישר בהמשך שד' יקותיאל אדם (במקום לפנות שמאלה לעוזי נרקיס) במקביל לתוואי הרכבת הקלה עד לצומת עם דרך בית חנינה, (תחנת רכבת בית חנינה) בצומת ממשיכים ישר לשלוחה של כביש 21 ויוצאים ללא שום רמזור עד כביש 9. בקרוב יתחילו גם העבודות למחלף רמת שלמה כך שבעתיד גם רמזור זה יבוטל ןכך ניתן יהיה להגיע לכביש בגין וגם לת"א בלי שום רמזור מצומת יקותיאל אדם / דרך בית חנינה. גם תושבי בית חנינה יוכלו לנצל את הכביש לנסיעה לכיוון כביש 9 וכביש בגין, זה בנוסף להפחתה במספר כלי הרכב בעוזי נרקיס יקטינו את נפח התנועה בעוזי נרקיס ובצומת הגבעה הצרפתית ויגרמו להקלה מסוימת בפקקי התנועה.

 

אזור התעסוקה שער המזרח כל מה שרציתם לדעת ולא העזתם לשאול

דוא הדפסה PDF

לפני מספר חודשים דיווחנו על תכנית ענק לאזור תעשיה לערבים באזור שער המזרח. המתחם נמצא בין העיקול של כביש 13 (שד' משה דיין, הכביש הישן לפסגה) לבין מתחם הרכבת הקלה (הדיפו) ובין דרך האלוף עוזי נרקיס ממערב לבין שד' משה דיין ממזרח. הבינוי מתוכנן לאורך שד' משה דיין,  ציר תנועה מרכזי הכולל גם תכנון עתידי לקו רכבת קלה ומסלול אופניים. קומות הקרקע לאורך הציר יוקצו לשטחים מסחריים במטרה ליצור סביבה עירונית ולשירות המועסקים במקום. הקרקע ברובה בבעלות ערבית פרטית, שטח גדול בבעלות חברת החשמל המזרח ירושלמית  וישנם שטחים קטנים בבעלות העירייה. מתוכננים מבנים בגובה של בין 4 קומות ל-8 קומות שייעודם: שטחי בניה בייעוד תעשיה עתירת ידע בסך 373,793 מ"ר. החנויות והמסחר יהיו בקומות מפלס הקרקע בלבד ויופנו לכיוון שד' משה דיין. התכנית הוצגה לפני כשנתיים בפני המינהל הקהילתי פסגת זאב ולדברי הרשות לפיתוח ירושלים לא היו טענות או התנגדויות לתוכנית. לפני כחצי שנה בתגובה של יו"ר המינהל הקהילתי פסגת זאב, אהוד רמבח לכתבה בנושא, בעיתון "ידיעות ירושלים", הוא הביע שמחה על התוכנית ותקווה כי המתחם יוסיף מקומות תעסוקה ומסחר לפסגת זאב. חבר הנהלת המינהל הקהילתי המזוהה עם תנועתו של אריה קינג, צביקה יונגרייס, לא הצליח, במהלך התקופה לשנות את עמדת המינהל הקהילתי מתמיכתו באזור התעשייה ולאחרונה הוציא מכתב התנגדות בחתימתו שלו בלבד. בשבועות האחרונים הופצו שמועות בפסגה כאילו התכנית הופקדה להתנגדויות ואף יצאה קריאה לתושבים מטעם אנשיו של קינג לחתום על עצומה נגד התוכנית ולהגיש התנגדויות. בעצומה נטען בין היתר, כי קינג הינו היחיד שהתנגד בעבר לתכנית. מבדיקה שערכנו התברר כי לא כך פני הדברים: התוכנית טרם הובאה לדיון בוועדת התכנון המחוזית וכן, לא מצאנו שקינג הצביע נגד התכנית.

סגנית ראש העיר יעל ענתבי מסרה, כי היא מטפלת בעניין אזור התעסוקה המתוכנן מזה כשנה באחריות ובנחישות ללא ספינים והפצת מידע מוטעה. לדבריה, בתכנית מתאר 2000 מוגדר השטח כאזור תעסוקה/תעשיה. מכיוון שמאז לא נעשה דבר, ביקשו בעלי הקרקעות הערבים לשנות את הייעוד כדי שיוכלו לבנות במקום אלפי יחידות דיור. משכך, הוכנה ברשות לפיתוח ירושלים התכנית האמורה. בישיבות שקיימה ענתבי בחודשים האחרונים עם ראש העיר, צוות התכנון, ומהנדס העיר סוכם כי יבוצעו בתכנית מספר שינויים ורק לאחר מכן תצא התוכנית להפקדה. השינויים העיקריים עליהם סיכמה ענתבי: הגדרה מדויקת של "תעשיה עתירת ידע" שתאפשר פתיחה של חברות הייטק בלבד כמו בהר חוצבים. שינוי התוכנית כך שהכניסות לבניינים ולשטחי המסחר יועברו משד' משה דיין לכביש פנימי ותכנון מפורט שיבטיח כי עם ביצוע התוכנית, יבוצעו גם פתרונות תחבורתיים מתאימים לאזור. נושא שעדיין נמצא בדיונים הוא התעקשותה של ענתבי להוריד את  מס' הקומות האפשרי לבניה מ- 8 ל 4 כדי לא לפגוע בקו הרקיע. כאמור נושא זה עדיין בבחינה, לפני שהתוכנית תבוא לדיון בוועדה המחוזית. לדברי ענתבי שוב הוכח כי מנהיגות אחראית שזכתה לתמיכת אלפי תושבי הפסגה היא הדואגת בצורה המיטבית וההגיונית לאינטרסים של פסגת זאב.

 

מה האינטרס לקדם תוכנית שתפגע בפסגת זאב?

דוא הדפסה PDF

צומת סיירת דוכיפת / שד' משה דיין הוא אחד הצמתים הסואנים והפקוקים בעיר. העומס בתנועה מתבטא בעיקר בשעות הבוקר כאשר תנועה רבה מגיעה ממזרח מכיוון מחסום חיזמא אל כביש עוזי נרקיס ואל כביש 20 ובשעות אחר הצהריים ממערב לכיוון חבל בנימין. בישיבה שהתקיימה לפני כחצי שנה בין נציגי העירייה לנציגי משרד התחבורה, אושר תקציב לתכנון הפרדה המפלסית בצומת.

קרא עוד...
 

הרפורמה בחינוך בפסגת זאב יוצאת לדרך

דוא הדפסה PDF

בימים אלה גיבשה מינהלת החינוך של ירושלים (מנח"י)  תכנית להבראה חינוכית בפסגת זאב. לפיה יוקם בפסגת זאב מרכז חדשנות שיכלול מרכז חינוכי בו יגשימו תלמידי בתי-הספר בשכונה את חלומותיהם. למרכז יהיה מנהל\ת וצוות והוא ייבנה בשיתוף עם צוותי החינוך של בתי הספר בפסגה. במרכז יהיו חללים פיזיים לתמיכת למידה ברוח אחרת ברמה גבוהה ממה שיכול בית-ספר בודד להעמיד. כל תלמיד יגיע למרכז על בסיס קבוע לתוכנית שעוצבה בבית הספר שלו ואתו. כך לכל בתי הספר היסודיים בפסגה  יהיה קשר הדוק בין למרכז החדשנות.

קרא עוד...
 

סטטיסטיקה

מונה צפיות תוכן : 1049022

חפשו אותנו...

Facebook

סקר

איפה אתם עורכים קניות גדולות של מוצרי מזון ומכולת
 

מבזקים

מבזקים


זמני השבוע

פרשת השבוע:
ויגש
כניסת השבת: 16:15
צאת השבת: 17:30

תמונת השבוע