מנהל תיכון טדי הרן זיו עוזב את תפקידו

דוא הדפסה PDF

מנהל תיכון טדי, הרן זיו,  הודיע ביום שלישי השבוע כי החליט לסיים את תפקידו כמנהל בית הספר. בהודעה למורים ואח"כ בהודעה ששלח לעוד נוספים, כתב הרן זיו כך: "לאחר לבטים קשים, החלטתי לסיים עבודתי כמנהל ביה"ס והודעתי על כך היום בישיבת המורים. כאמור אני עושה זאת בלב כבד ולאחר התלבטות רבה. החלטתי זו נובעת ממניעים אישיים ואיננה בגלל אדם או גוף כלשהם. השתדלתי גם במצבים מורכבים לראות את האדם מאחורי התפקיד ואני נוהג כך גם כלפי עצמי. אני סומך על עיריית ירושלים והפיקוח שימצאו במהרה מנהל/ת ראוי/ה במקומי. חשוב לי להדגיש מספר דברים: 1. אני מנהל את ביה"ס על כל המשתמע מכך עד להימצאות מחליף ובכלל זה אני מכין את השנה הבאה.2. אני סומך מאוד על הנהלת ביה"ס, על צוות המורים והמנהלה, שידעו לתפקד גם במצב זה, לסיים את השנה מצוין ולהכין את שנת הלימודים הבאה. 3. אני ער לאי הוודאות ולמורכבות שזה יוצר בביה"ס ואעשה כל מאמץ להעביר את התפקיד באופן מסודר ועם מירב המידע למנהל/ת החדש/ה. 4. עדיין אינני יודע במה אעסוק שנה הבאה. מן הסתם, משהו שקשור לחינוך. למרות המורכבות, אני סומך על כל אחד מכם, מורים ועובדי מנהלה, שנסיים את השנה מצוין וכן שנכין היטב את השנה הבאה. בהצלחה"!לאחר ההודעה למנח"י ייצא בקרוב מכרז למנהל/ת חדשה לבית הספר כבר לשנה"ל הקרובה.

עדכון אחרון ( ראשון, 27 מאי 2018 16:10 )
 

הצלחה לתלמידי פסגת זאב במבחני המיצ"ב שני בתי ספר מהפסגה בראש הטבלה

דוא הדפסה PDF

משרד החינוך עורך מבחני מיצ"ב בבתי הספר בכל רחבי הארץ. מדובר באותו מבחן לכל בתי הספר, המבחן נערך בכיתות ה' בבתי הספר היסודיים.המבחן נערך בכל בית ספר אחת ל 5 שנים במקצועות: אנגלית, מתמטיקה ועברית.בפסגת זאב נערכו מבחני מיצב בשנה שעברה בארבעה בתי ספר יסודיים.  שני בתי ספר מובילים את המדד מבין כל בתי הספר בירושלים. בתי הספר מ"מ פסגת זאב צפון ופסגת דוד הגיעו למקומות הראשונים מבין בתי הספר בהם נערכו מבחני המיצב בשנה"ל תשע"ז (2017). בית הספר הממ"ד פסגת דוד קיבל את הציון הגבוה ביותר בעיר במתמטיקה – 654 נקודות לעומת ממוצע ארצי של 566. באנגלית הגיע למקום החמישי עם 590 נקודות לעומת ממוצע ארצי של 539.בית הספר הממלכתי ברח' מזל טלה בפסגת זאב צפון הגיע למקום השני בעיר במתמטיקה (לאחר פסגת דוד) עם 630 נקודות ובאנגלית למקום הרביעי בעיר עם 592 נקודות. המיצ"ב - מדדי יעילות וצמיחה בית-ספרית –  הוא מערכת מדדים בית-ספריים שמטרתה לספק מידע למנהלים ולצוותים הפדגוגיים על תפקוד בתי הספר במגוון של נושאים. מודל המיצ"ב בנוי כך שהוא כולל מבחני הישגים שמשקפים את התוצרים הקוגניטיביים של הלמידה וסקרי אקלים וסביבה פדגוגית שמשקפים את ההיבטים החברתיים-רגשיים-פדגוגיים. מידע רחב זה (לצד מידע ממקורות נוספים) נועד לסייע לבתי הספר לבצע ניטור של התהליך הלימודי הבית-ספרי במקצועות הליבה ושל האקלים הבית-ספרי הרגשי-חברתי שבו מתרחשת הלמידה. הערכה באמצעות המיצ"ב היא רק אחת מתוך אוסף של כלי הערכה מסוגים שונים ומגוונים, שבהם בתי הספר עושים שימוש לאורך שנת הלימודים. תרבות הערכה בית-ספרית מיטבית, המקדמת תהליכים פנימיים איכותיים על בסיס איסוף ראיות מכלים ומדדים שונים ומגוונים, תורמת  לשיפור תהליכי ההוראה והלמידה. בתוצאות האקלים הבית ספרי העונה לשאלות אם טוב לתלמיד והוא אוהב להיות בבית הספר 74% מתלמידי מ"מ א' במזרח ענו בחיוב ו 90% מהמורים. בבי"ס תל"י במזרח 72% מהתלמידים ו 61% מהמורים. בשל"ב בפסגת זאב מערב 81% מהתלמידים ו 80% מהמורים. במ"מ צפון 82% מהתלמידים ו 84% מהמורים ובממ"ד פסגת דוד 82% מהתלמידים ו 81% מהמורים. הממוצע הארצי הוא 78% התלמידים ו 74% מהמורים. בסה"כ מערכת החינוך בפסגת זאב במגמת עליה במהלך השנים האחרונות בכל המדדים ולכן גם הורים ששולחים את ילדיהם ללמוד מחוץ לשכונה צריכים לחשוב פעמיים אם הטרחה כדאית.

 

הכנה לבת מצווה - יוזמה של אמהות

דוא הדפסה PDF

אני רוצה לכתוב הפעם על פרויקט שהייתי שותפה לו ונהנתי מכל רגע בו.

בתחילת שנת הלימודים הנוכחית בתי עלתה לכיתה ו', כיתה שהיא, כידוע, שנת הבת-מצווה.

באסיפת הורים הראשונה סיפרה אחת האמהות, פרדי שאקי, על מפגשי אמהות-בנות שמארגנות מדרשות שונות וכך יש זמן איכות של אמהות ובנות והמפגשים עוסקים בנושאי דמויות נשים במקרא.

 הרעיון נשמע מאוד נחמד, אבל מהר מאוד ראינו שהוא לא מעשי.  התשלום שנדרש היה מעל  400 ₪,  והיה צריך מינימום נרשמים.  ואז, בפרץ של יוזמה,  החלטנו מספר אמהות  שהכוח נמצא אצלנו ובלי ספק נוכל לארגן מפגשים נחמדים לנו ולבנותנו. ביקשנו מאמהות הרוצות לחשוב ביחד על רעיונות להגיע למפגש. וכך נפגשנו בבית של פרדי שאקי מספר אמהות, אופירה אטיאס, שירה כץ, מיכל בן שאול, ואני.

החלטנו שהקשר עם נשים בתנ"ך חייב להעשות ובכל מפגש אמא אחת מתוך אמהות שכבת ו' תעביר במחצית השעה הראשונה שיעור או שיחה בנושא זה את החלק השני של המפגש חשבנו לעשות לבנות ולאמהות כהכנה לחיים הבוגרים, כדוגמת, איך להתלבש נכון, החשיבות של פעילות גופנית ותזונה נכונה, תרומה לקהילה, חשבנו גם על איפור ועל כל מיני סוגים של קאוצינג, הועלו המון רעיונות והחלטנו לצאת לשטח (גוגל) ולבדוק.

בסיכומו של דבר החלטנו על ארבעה מפגשים וגבייה של 100 ₪ מכל אם ובת. כאשר את מקום המפגש תרם ביה"ס הממ"ד.

המפגש הראשון כלל שיעור בנושא מהות המצוות ומשמעותם ואח"כ הרצאה בליווי המחשות של לא פחות ולא יותר אלא סטייליסטית. מפגש שהבנות וגם האמהות לא רצו שיסתיים.

המפגש השני החל בשיעור על רות המואביה והמשיך בהרצאה על חשיבות הפעילות הגופנית, חשיבות התזונה לגוף ושיעור ספורט  קצבי לבנות ולאמהות ע"י מאמנת כושר.

המפגש השלישי החל בשיעור על דבורה הנביאה והמשיך בהרצאה מרגשת מאמא של דסי רבינוביץ, הנערה שנאבקה בסרטן ולא יכלה לו אך שמרה על אופטימיות עד לרגעיה האחרונים. בפגישה זו הבנות כל כך התעניינו ושאלו  ובכו וצחקו. עד שהמפגש שאמור היה לקחת שעה וחצי התארך לשעות המאוחרות של הלילה.

והנה הגענו למפגש האחרון המסכם. מכיוון שנשאר לנו כסף (!) החלטנו לשלב גם ארוחה חגיגית. מכיוון שהמפגש נערך לפני פסח, החלטנו להביא למפגש בגדים חדשים שקנינו ולא יצא לנו ללבוש. החלטנו למכור כל פריט ב 10 ש"ח ואת הכסף שנרוויח לתרום לעמותת יד לידיד הפועלת בפסגת זאב.  במפגש הזה גם עשינו הפעלה בעזרת שחקנית עם משחקי תפקידים שונים מחיי היומיום של הנערה המתבגרת, מה שגרם לאווירה מאוד משעשעת, הן לאמהות והן לבנות.

לטעמי המפגשים הללו היו חוויה ענקית ומה שבולט כאן הוא הכוח הנשי להזיז ולעשות

אני משוכנעת שכולנו לקחנו מהשיעורים האלה צידה לדרך והצלחנו להרים את הפרויקט הזה  בעלויות נמוכות ביותר, וזה למעשה השיעור החשוב ביותר שיכולנו לתת לבנותנו.

הרוח החיה בארגון המפגשים הייתה חברתי פרדי שאקי, אמא של אליה-שרה.

פרדי,  סיכמה את הפרויקט כך:

"בעבר היותר רחוק ההכנות לקראת בר מצווה ובת מצווה היו שונות מימינו אלה.הבן היה מכין עצמו לקריאה בתורה הנחת תפילין שבת חתן... ואילו הבת היתה עסוקה במציאת שמלה וחיפוש אחר תסרוקת הולמת. כיום, לשמחתנו, הדברים השתנו. ישנם הרבה בתי מדרש לנשים בהם הבנות יכולות ללמוד ולהבין את המשמעות של הפיכתן מילדות לנערות.בבתי המדרש יש תוכנית הכנה לבת מצווה, בה הבת והאם לומדות בקבוצה ביחד. אנו החלטנו לקיים תוכנית שכזו עצמאית בביה"ס שלנו. יצרנו ארבעה מפגשים. כאשר כל מפגש מתחיל בלימוד משותף בחברותא של אם ובת שעסק בדמות נשית כמודל לחיקוי .או מצוות נשים....ולאחר מכן עסקנו בארבעה  נושאים אחרים: סדנת סטיילינג , סדנת ספורט ותזונה, מפגש מרגש עם הגב ברוריה רבינוביץ ומפגש דרמה.

בסוף המפגשים היתה תחושה נפלאה של התקרבות בין אם לבת. וראינו שאין צורך להרחיק עד לבתי מדרש כשאנו יכולות להכין את הדברים בעצמנו.

שיתוף הפעולה בין בית הספר הממ"ד  וקהילת ההורים  ראוי לשבח.

בנות כיתה ו', ילדות סקרניות שרצו לשתות בצמא כל ידע.

אמהות שמשתפות פעולה, משקיעות , עם נכונות לסייע ולתרום להצלחת הפרוייקט.

היתה תחושה נהדרת של הצלחה".

 

 

עידן עמדי חוזר לבית הספר

דוא הדפסה PDF

עידן עמדי הזמר והיוצר בוגר תיכון פסגת-זאב חוזר לביה"ס.

תלמידי תיכון פסגת-זאב במגמות מוסיקה וספרות יזמו מפגש עם בוגר בית הספר הזמר והיוצר עידן עמדי שנאות לחזור למספר שעות אל ספסל הלימודים והפעם

כמרצה אורח.

עידן שיתף את התלמידים בתהליך היצירה שלו תוך התייחסות לשאלה "איך שיר נולד".

במפגש עידן גם סיפר גם על ימיו בביה"ס וחיבר את התלמידים בגאווה לעשייה

החינוכית בתוך ביה"ס.

חשוב לציין כי עידן מקפיד לשמור על קשר עם ביה"ס בו הוא מוצא מקור לתמיכה

ותרומתו לתלמידים מתקבלת באהבה.

נבדקת אפשרות להמשך פעילותו ותרומתו על עידן בקרב התלמידים וזאת בשיתוף

עם גב' אורנס כהן שהיתה מורתו לספרות ורכזת השכבה בה עידן למד.

מהשאלות שנשאלו ע"י התלמידים ניכרה סקרנות רבה לגבי מעמדו ככוכב, ועידן

הקפיד לחזור על משנתו בדבר חשיבות השמירה על פרופורציות וצניעות.

התלמידים הפיקו רבות מן המפגש, בביה"ס מודים לעידן ומצפים להמשך שיתוף  פעולה.

עידן עמדי בבית הספר

 

סטטיסטיקה

מונה צפיות תוכן : 920538

חפשו אותנו...

Facebook

סקר

כדי למצוא מקום מגורים לקשישים שיפונו ממלון דיפלומט לצורך שגרירות ארה"ב יש כוונה לבנות מבנה דיור מוגן נוסף בפסגת זאב בשטח המיועד לבית אבות. את/ה בעד או נגד?
 

מבזקים

מבזקים


חדש באתר

זמני השבוע

פרשת השבוע:
שלח לך
כניסת השבת: 19:09
צאת השבת: 20:26

תמונת השבוע

 

סגנית ראש העיר יעל ענתבי מעדכנת את רוה"מ נתניהו לגבי כביש 437