בית חדשות הפיסגה

מנסים לשפר את התנועה

דוא הדפסה PDF

לאחר תקלות חוזרות ונשנות ברמזורים ובגלאי הרכבת ולאחר מספר בקרים פקוקים ביותר שהיו בשבועות האחרונים, ביקשה סגנית ראש העיר, יעל ענתבי לבצע בדיקה מחודשת ולבחון היכן הכשלים ואיך אפשר להתגבר עליהם. ראש העיר הציע לענתבי להקים צוות עם סמנכ"ל תכנית אב, זוהר זולר ועם מנהל אגף תושי"ה קובי ממליה על מנת לבחון את הדברים ולהציע רעיונות. לאחר דיונים ורעיונות שהועלו בפגישות, יזמו בלשכת ראש העיר סיור בפסגת זאב על מנת לבחון את הדברים מקרוב, הסיור התקיים ביום חמישי בשבוע שעבר.  בנוסף  לענתבי, לסיור הוזמנו מנכ"ל סיטיפס, נציגי תכנית אב, אגף תושי"ה בעירייה, המינהל הקהילתי והמשטרה. הוזמן גם נציג משרד התחבורה שבכוחו לאשר או לפסול החלטות שמתקבלות אולם הוא לא הגיע למפגש. במסגרת עבודת הצוות המצומצם העלו זוהר וממליה את נושא התקלות החוזרות ונשנות של גלאי הרכבת עם דרישה  להחליפן.  ענתבי מצידה דיברה על בעיות רבות שחלקן הגדול הועלו כבר בעבר ולא ניתן להם מענה גם לאחר שהתקיימו סיורים בשטח והתקבלו החלטות . הבעיות המרכזיות:  באזור יקותיאל אדם - חוסר יעילות של הרמזורים, צורך בעדכון תכניות, הקמת חניון חנה וסע ליד תחנת  יקותיאל אדם. גל ירוק ביקותיאל אדם לכיוון העיר וחיישנים שאינם מתפקדים מהתקנתם. בצומת דוכיפת/ משה דיין: חוסר יעילות של הרמזורים המתבטא הין היתר בכך שאין תנועה גם בכיוונים אפשריים כשהרכבת עוברת, לא תמיד מתאפשרים כל המופעים. צורך בסימון ימינה חופשי בצומת לבאים ממערב ע"י ביטול נתיב שמאלי אחד. תוספת נתיב במשה דיין מצפון לדרום על חשבון חניות  והזזה 50 מ' אחורה צפונה את תחנת האוטובוס. שד' עוזי נרקיס והמשך שד' בר לב עד מנהרת הצנחנים -  יש צורך בהתקנת  רמזורים חכמים להזרים את התנועה. בדרך כלל הפקק מסתיים באזור בתי המלון ואין לכך סיבה. בשלב זה משרד התחבורה לא אישר רמזורים חכמים וגלאי תנועה פוטואלקטריים. בפגישה השתתף גם מפקד משטרת התנועה בירושלים, סנ"צ רונן עובדיה  שהבטיח את סיוע המשטרה ככל האפשר כאשר יש תקלה ברמזורים. מנהל אגף תושי"ה, קובי ממליה עידכן בסיור כי  לאחרונה איבחנו כי אחד הגורמים המשמעותיים להשבתת גלאי הרכבת הם עכברים המכרסמים בחוטים וגורמים להשבתה. ואז לוקח זמן למערכת עד שמתגלית התקלה. לפי ממליה ניסו להציב מלכודות עכברים, אך ללא הועיל. הצוות בראשות יעל ענתבי  ימשיך לנסות ולשפר את התנועה. במסגרת זו גם ייערך ביום חמישי השבוע סיור במרכז בקרת הרמזורים של העירייה במטרה ללמוד על האפשרויות להתערבות מיידית בזמן תקלה.

 

החיבור לכביש 21 נפתח, ניתן להגיע מהפסגה לדרך יגאל ידין (כביש 9), בלי לעבור בצומת הגבעה הצרפתית

דוא הדפסה PDF

הסתיימו העבודות לחיבור כביש 21 לצומת שד' יקותיאל אדם ודרך בית חנינה.  כבר ביום שישי ניתן היה לנסוע משד' יקותיאל אדם לכביש 21 ולשד' יגאל ידין בלי לעבור בצומת הגבעה הצרפתית. כביש 21 נסלל מדרך יגאל ידין (כביש 9) כ- 400 מ' אחרי צומת הגבעה הצרפתית מדרום לצפון במקביל לדרך שועאפט. הקטע הראשון והשני של הכביש נסללו והושלמו לפני שנה כך שהכביש הגיע מדרך יגאל ידין ועד לאזור הצפוני של רמת שלמה ופאתי שועאפט. חלק מהקטע השלישי הכולל חיבור לשד' יקותיאל אדם יושלם השבוע. בהמשך יושלם קטע 3 עד כביש 20.סגנית ראש העיר יעל ענתבי אמרה כי היא מודה לאגף תושי"ה בעירייה, למשרד התחבורה, לצוות תכנית אב ולחברת מוריה שהבינו את הסבריה לגבי חשיבות של יציאה נוספת מפסגת זאב שתעקוף את צומת הגבעה הצרפתית וביצעו את חלק זה של הקטע השלישי בכביש במהירות. כדי להגיע מפסגת זאב לכביש 21 נוסעים ישר בהמשך שד' יקותיאל אדם (במקום לפנות שמאלה לעוזי נרקיס) במקביל לתוואי הרכבת הקלה עד לצומת עם דרך בית חנינה, (תחנת רכבת בית חנינה) בצומת ממשיכים ישר לשלוחה של כביש 21 ויוצאים ללא שום רמזור עד כביש 9. בקרוב יתחילו גם העבודות למחלף רמת שלמה כך שבעתיד גם רמזור זה יבוטל ןכך ניתן יהיה להגיע לכביש בגין וגם לת"א בלי שום רמזור מצומת יקותיאל אדם / דרך בית חנינה. גם תושבי בית חנינה יוכלו לנצל את הכביש לנסיעה לכיוון כביש 9 וכביש בגין, זה בנוסף להפחתה במספר כלי הרכב בעוזי נרקיס יקטינו את נפח התנועה בעוזי נרקיס ובצומת הגבעה הצרפתית ויגרמו להקלה מסוימת בפקקי התנועה.

 

אזור התעסוקה שער המזרח כל מה שרציתם לדעת ולא העזתם לשאול

דוא הדפסה PDF

לפני מספר חודשים דיווחנו על תכנית ענק לאזור תעשיה לערבים באזור שער המזרח. המתחם נמצא בין העיקול של כביש 13 (שד' משה דיין, הכביש הישן לפסגה) לבין מתחם הרכבת הקלה (הדיפו) ובין דרך האלוף עוזי נרקיס ממערב לבין שד' משה דיין ממזרח. הבינוי מתוכנן לאורך שד' משה דיין,  ציר תנועה מרכזי הכולל גם תכנון עתידי לקו רכבת קלה ומסלול אופניים. קומות הקרקע לאורך הציר יוקצו לשטחים מסחריים במטרה ליצור סביבה עירונית ולשירות המועסקים במקום. הקרקע ברובה בבעלות ערבית פרטית, שטח גדול בבעלות חברת החשמל המזרח ירושלמית  וישנם שטחים קטנים בבעלות העירייה. מתוכננים מבנים בגובה של בין 4 קומות ל-8 קומות שייעודם: שטחי בניה בייעוד תעשיה עתירת ידע בסך 373,793 מ"ר. החנויות והמסחר יהיו בקומות מפלס הקרקע בלבד ויופנו לכיוון שד' משה דיין. התכנית הוצגה לפני כשנתיים בפני המינהל הקהילתי פסגת זאב ולדברי הרשות לפיתוח ירושלים לא היו טענות או התנגדויות לתוכנית. לפני כחצי שנה בתגובה של יו"ר המינהל הקהילתי פסגת זאב, אהוד רמבח לכתבה בנושא, בעיתון "ידיעות ירושלים", הוא הביע שמחה על התוכנית ותקווה כי המתחם יוסיף מקומות תעסוקה ומסחר לפסגת זאב. חבר הנהלת המינהל הקהילתי המזוהה עם תנועתו של אריה קינג, צביקה יונגרייס, לא הצליח, במהלך התקופה לשנות את עמדת המינהל הקהילתי מתמיכתו באזור התעשייה ולאחרונה הוציא מכתב התנגדות בחתימתו שלו בלבד. בשבועות האחרונים הופצו שמועות בפסגה כאילו התכנית הופקדה להתנגדויות ואף יצאה קריאה לתושבים מטעם אנשיו של קינג לחתום על עצומה נגד התוכנית ולהגיש התנגדויות. בעצומה נטען בין היתר, כי קינג הינו היחיד שהתנגד בעבר לתכנית. מבדיקה שערכנו התברר כי לא כך פני הדברים: התוכנית טרם הובאה לדיון בוועדת התכנון המחוזית וכן, לא מצאנו שקינג הצביע נגד התכנית.

סגנית ראש העיר יעל ענתבי מסרה, כי היא מטפלת בעניין אזור התעסוקה המתוכנן מזה כשנה באחריות ובנחישות ללא ספינים והפצת מידע מוטעה. לדבריה, בתכנית מתאר 2000 מוגדר השטח כאזור תעסוקה/תעשיה. מכיוון שמאז לא נעשה דבר, ביקשו בעלי הקרקעות הערבים לשנות את הייעוד כדי שיוכלו לבנות במקום אלפי יחידות דיור. משכך, הוכנה ברשות לפיתוח ירושלים התכנית האמורה. בישיבות שקיימה ענתבי בחודשים האחרונים עם ראש העיר, צוות התכנון, ומהנדס העיר סוכם כי יבוצעו בתכנית מספר שינויים ורק לאחר מכן תצא התוכנית להפקדה. השינויים העיקריים עליהם סיכמה ענתבי: הגדרה מדויקת של "תעשיה עתירת ידע" שתאפשר פתיחה של חברות הייטק בלבד כמו בהר חוצבים. שינוי התוכנית כך שהכניסות לבניינים ולשטחי המסחר יועברו משד' משה דיין לכביש פנימי ותכנון מפורט שיבטיח כי עם ביצוע התוכנית, יבוצעו גם פתרונות תחבורתיים מתאימים לאזור. נושא שעדיין נמצא בדיונים הוא התעקשותה של ענתבי להוריד את  מס' הקומות האפשרי לבניה מ- 8 ל 4 כדי לא לפגוע בקו הרקיע. כאמור נושא זה עדיין בבחינה, לפני שהתוכנית תבוא לדיון בוועדה המחוזית. לדברי ענתבי שוב הוכח כי מנהיגות אחראית שזכתה לתמיכת אלפי תושבי הפסגה היא הדואגת בצורה המיטבית וההגיונית לאינטרסים של פסגת זאב.

 

מה האינטרס לקדם תוכנית שתפגע בפסגת זאב?

דוא הדפסה PDF

צומת סיירת דוכיפת / שד' משה דיין הוא אחד הצמתים הסואנים והפקוקים בעיר. העומס בתנועה מתבטא בעיקר בשעות הבוקר כאשר תנועה רבה מגיעה ממזרח מכיוון מחסום חיזמא אל כביש עוזי נרקיס ואל כביש 20 ובשעות אחר הצהריים ממערב לכיוון חבל בנימין. בישיבה שהתקיימה לפני כחצי שנה בין נציגי העירייה לנציגי משרד התחבורה, אושר תקציב לתכנון הפרדה המפלסית בצומת.

קרא עוד...
 

סטטיסטיקה

מונה צפיות תוכן : 848726

חפשו אותנו...

Facebook

סקר

איפה אתם עורכים קניות גדולות של מוצרי מזון ומכולת
 

מבזקים

מבזקים


זמני השבוע

פרשת השבוע:
ויצא
כניסת השבת: 16:01
צאת השבת: 17:15

תמונת השבוע